jeg kan fly

Amagad. Jeg er glad i å reise, men drittlei å reise! Turen hjem fra Skottland var et mareritt.

1 på natta måtte jeg, Christian og Lucy busse til flyplassen i Glasgow for å rekke et fly som gikk 8. JA! Skotter har enda ikke forstått konseptet konsponderende trafikk. Bussen var full av skvikende homser og de enda mer skvikende faghagsene deres, en tørrjukkende, syngende mann og brautende, sure fotballfans.
Vi måtte sove på gulvet (!) på flyplassen, som var dekket av andre snorkende kadavre, og våknet forfrosne etter en liten times søvn til lukten av full english breakfast og mennesker som stod og skravla i innsjekkingskø to cm fra hodene våre.

(jeg, matt, ben, pino, christian og katie)
n50099192213602963452

På dette tidspunktet lengtet vi så sårt hjem til sengene våre i Bournemouth at vi gikk på veggen, og klarte nesten ikke vente på at klokka skulle slå 10, for da ville vi ligge drømmende og fornøyde godt plantet under dyna.
Trodde vi. Klokka 10 var vi fortsatt i luften, og på vei til en helt annen flyplass. På grunn av tåke. TÅKE.
   Flyet landet på Bristol Airport halv 11, og en og en halv time senere fikk vi endelig en buss som skulle få oss tilbake til Bournemouth. Jeg har ikke klart å bestemme meg for hva som var værst, bussturen på tre timer eller selve bussen. Null AC, helt rette seterygger og fem seter i bredden. FEM. FEM! Vi satt som sardiner til klokka 3, luktet svette, bakrus og jævelskap, og forbannet stort sett verden. Utsultet på både mat og søvn, satt vi alle og halvsov. Hver gang bussjåføren bremset ned, falt Christian framover og kræsjet hodet i setet foran. Hysterisk morsomt! Jeg satt og så Borat på PSP'en min, og holdt de andre passasjerene våkne med sporadiske latteranfall.    Halv fire var vi endelig hjemme, bare nesten 6 timer for sent, sure og ekle, og jeg har sånn ca sovet siden.

Kvart på ett i natt drar jeg hjemover. Fire timer i buss, tre timer venting, to timer fly, en time buss. Jeg kommer til å dø. Noen tips for selvunderholdning på lange reiser? Dimsel in distress here, people!

england skottland besk 077

Kamilla

14.okt.2008 kl.22:29

Fashion mags + ipod = <3

Ida

15.okt.2008 kl.01:09

Motebalder, bra musikk på ipod, og kanskje en lydbok? Kaffe fungerer også fint;)

Mia

15.okt.2008 kl.16:28

Haha, jeg måtte lese høyt sammendrag av turen for de rundt meg i lunsjen. Hadde begynt å gråte av frustrasjon var jeg deg. Bra du i det minste hadde Christian der, da, til selskap :)

The Keep

21, Oslo

Jeg heter Maria, studerer biologi, trener pole fitness og dans, og bruker ellers tiden min på venner, bøker og sosing. Shopper litt for mye og drikker altfor mye øl. Jeg har en herlig kjæreste i England, som også er en praktisk unnskyldning for overdrevent mange shoppingturer til London og sør-England;D Ellers er jeg usannsynlig lite spennende.